Dorota Duńko – język angielski

Jestem anglistą z zamiłowania do języka i kultury brytyjskiej. Poza tym, jak tu nie znać języka imperium, nad którym do niedawna słońce nigdy nie zachodziło? Nauczycielem jestem z powołania, jak i z wyboru. Wierzę w systematyczność i ostrą harówkę. Doceniam pracowitość i dobre chęci bardziej niż wrodzony, ale nieszlifowany talent. Salę, w której mam lekcje, łatwo rozpoznać po machającej ręką figurce królowej Wielkiej Brytanii. Monarchini jest niezmiennie podziwiana za nigdy niekończący się zapał do pozdrawiania swoich poddanych.

W wolnych chwilach lubię czytać i marzyć o wakacjach i emeryturze spędzanych w przepięknej Toskanii, w nieziemskim spokoju i ciszy.

Katarzyna Fel – język angielski

Jestem nauczycielką języka angielskiego od 8 lat. Moją pasją są podróże. Od kilku lat organizuję szkolne wycieczki do Wielkiej Brytanii, by pokazać uczniom najciekawsze miejsca tego kraju. Lubię także pomagać innym i jako opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu zachęcam młodzież do angażowania się w różne akcje charytatywne.

Aleksandra Gawrońska – język niemiecki

Jestem absolwentką filologii germańskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Kocham słowo pisane, a Niemcy to przecież kraj poetów i filozofów, stąd też moja miłość do literatury i dzieł takich pisarzy jak Tomasz Mann czy Hermann Hesse. Moją pasją są podróże, nie tylko te literackie, ale wszelakie, i te bliskie, i dalekie, kiedy chłonę nowe miejsca, czuję zapachy, dotykam setek lat historii i spotykam ludzi.
Uwielbiam uczyć się i uczyć języków obcych. Wiem, że nauka języka wymaga dużego wysiłku, ale satysfakcja, którą odczuwamy, kiedy swobodnie możemy rozmawiać z obcokrajowcem jest wystarczającą nagrodą.

Sama uczę się języka włoskiego i marzy mi się w przyszłości przenieść na dłuższą chwilę do słonecznej Italii.

Relaksuję się podczas długich spacerów po lesie, a także w czasie wycieczek rowerowych.

Od niedawna, dzięki moim dzieciom, jestem szczęśliwie skazana na kota.

dr Tomasz Jarymowicz – język angielski, etyka

Zawsze lubiłem czytać. Z tego względu zacząłem studiować filologię angielską i napisałem pracę magisterską o Virginii Wolf. Mój krytyczny stosunek do świata i zainteresowanie teorią i praktyką demokracji zawiódł mnie na studia filozoficzne, które ukończyłem obroną doktoratu na Arctic University w Tromsø, w Norwegii. Jestem wykładowcą akademickim oraz nauczycielem języków obcych. Moje zainteresowania naukowe to rola aktywizmu w demokracji, demokracja jako system, analfabetyzm cyfrowy a rozwój populizmów oraz literatury mniejszości. Moja pasją jest uczenie rozumiane jako wzajemne dzielenie się wiedzą jak i rozwijanie autonomii ucznia. Uwielbiam poznawać nowych ludzi, dyskutować z nimi, oraz uczyć się od nich. Uważam, że nie tylko lekcje etyki ale i języka angielskiego mogą być świetną okazją do poruszania tematów związanych z tolerancją, otwartością na drugiego człowieka oraz różnorodnością. W czasie wolnym lubię czytać tzw. literaturę wysoką ale uwielbiam także horrory oraz science - fiction, gram w gry rpg i skradanki, lubię muzykę poważną, oglądać seriale i chodzić po górach.

Maria Natalia Kistowska – język angielski, język rosyjski

Jestem pasjonatką języków obcych, których uczę młodzież i dorosłych od przeszło dziewięciu lat, a siebie – odkąd pamiętam. Język jest dla mnie fascynującym narzędziem w relacjach międzyludzkich, a wspieranie procesu zdobywania tego narzędzia niezmiennie mnie cieszy.

W swojej pracy skupiam się także na edukacji globalnej, kształtowaniu samoświadomości i wspieraniu głębokiego szacunku dla różnorodności. Interesuje mnie wielokulturowość, myślę, że jest ona potężnym źródłem inspiracji a genialnym narzędziem do poznawania każdej kultury jest właśnie język.

Od kilku lat jestem wolontariuszką Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie oraz miłośniczką szeroko pojętego Bliskiego Wschodu, szczególnie bliskowschodniej muzyki oraz kuchni i języka hebrajskiego.

Poza pracą w szkole zawodowo realizuję się także w aranżowaniu wnętrz. A zupełnie po pracy (i przed) gotuję – orientalnie i bezmięsnie, praktykuję jogę, gram w scrabble, oddaję się pasji do kina, muzyki i tańca. Sporo podróżuję i tulę się do mojego kota. Można mnie znaleźć na Fb: @marytheenglishteacher. CU there!

Fabian Kropidłowski – język angielski

W pracy nauczyciela łączę swoją fascynację językiem oraz ciekawość do poznania drugiego człowieka. Moje zainteresowania zawodowe obejmują fonetykę, socjolingwistykę, język i komunikację w mediach i polityce. Ciekawi mnie wpływ kultury danego obszaru językowego na kształtowanie tożsamości człowieka, wyznawanych przez niego wartości oraz postaw, które sobą reprezentuje. Interesuję się dialogiem międzykulturowym w europejskiej sferze publicznej jako wymianą idei, poglądów oraz próbą wzajemnego zrozumienia się pomimo podziałów i niekiedy wzajemnych uprzedzeń na tle historycznym. Czytam literaturę faktu, reportaże, literaturę podróżniczą oraz tygodniki poświęcone geopolityce, samorozwojowi oraz psychologii. Uwielbiam pływanie, jazdę na rowerze, snowboard oraz podróżowanie z plecakiem w miejsca jeszcze nieodkryte. Jestem fanem muzyki – od rocka, przez brit pop, do szeroko rozumianej muzyki elektronicznej, a udane wakacje w moim wydaniu nie mogą obyć się bez porządnego festiwalu muzycznego spędzonego w gronie przyjaciół i znajomych.

Weronika Kurosz – język hiszpański

Jestem absolwentką filologii hiszpańskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Nauczam, tłumaczę oraz piszę książki dla dzieci i młodzieży. Hiszpania urzeka mnie swym słońcem, różnorodnością, życiowym entuzjazmem mieszkańców. Uwielbiam jej góry i wody, oliwki i owoce morza, muzykę, literaturę, architekturę i oczywiście gramatykę... W moim sercu jest też miejsce na całą ogromną Amerykę Łacińską - piękną i magiczną. Możliwość dzielenia się moją fascynacją z uczniami postrzegam jako niesamowitą życiową przygodę.

Ludin Laguna Ruiz – język hiszpański

Jestem nauczycielką języka hiszpańskiego. Przyjechałam z Ameryki Środkowej z kraju wulkanów, jezior i poetów, kraju oddalonego od Polski o 9700 km, z Nikaragui. Studiowałam na Uniwersytecie Politechnicznym w Managui oraz Wyższej Szkole Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego na kierunku: dydaktyka języka hiszpańskiego.

Moją wielką pasją jest praca z młodzieżą. Zawsze staram się stwarzać i utrzymywać ciepłą oraz przyjazną atmosferę, dzięki temu moi uczniowie chętnie się uczą.

Prywatnie jestem żoną i mamą trójki wspaniałych dzieci.

Jestem osobą otwartą. Uwielbiam tańce latynoamerykańskie.

Katarzyna Oleksa - język angielski, język angielski w biznesie i turystyce

Jestem absolwentką filologii angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiadam certyfikat Business English Certificate Higher. Pasjonuje mnie brydż, Wikipedia, film i muzyka indie. W szkole zajmuję się również promocją i Poznańskim Budżetem Obywatelskim.

dr Jakub Płowens – język niemiecki, język niemiecki w biznesie, podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce, etyka

Jestem absolwentem Uniwersytetu im. A. Mickiewicza i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doktorem nauk humanistycznych w zakresie lingwistyki stosowanej, slawistą, nauczycielem języków obcych i wykładowcą akademickim. Posiadam również certyfikat tutora. Moje zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problemów uczenia się i nauczania języków obcych. Interesuję się także psychologią, filozofią i ekonomią. W wolnym czasie czytam, zwłaszcza książki historyczne, słucham muzyki rockowej. Lubię podróżować, przede wszystkim w polskie góry.

 

Joanna Radziejowska – język angielski

Są takie decyzje, które otwierają przed tobą świat. Jakiego języka się uczyć? Co studiować? Co robić w wolnym czasie? Dla mnie odpowiedź była jedna – angielski. To nie tylko najpopularniejszy język obcy na świecie ale i klucz, który otwiera wiele innych drzwi.

To zabawny i dający do myślenia Terry Pratchett. To swobodne podróże po świecie zaspokajające ciekawość nieznanego. To w końcu pasja nauczania, której nie sposób nazwać pracą.

Nigdy nie wyrosłam z „wieku pytań”, przez jaki przechodzą wszystkie dzieci. Chęć zgłębienia zaskakującej historii języka angielskiego kazała mi napisać pracę licencjacką na temat słowotwórstwa w staroangielskim poemacie o Julianie Nikomedyjskiej.

Scott Richards – język angielski (native speaker)

One of the best things about being a teacher is meeting so many clever young people, all of whom have different opinions and creative ideas, and then being able to work with them and provide assistance as they grow into the leaders of tomorrow. I have been working with people, to help them achieve their goals for the last ten years and two years ago I completed a tutoring qualification which further enables me to support individuals with their personal development. My interests include sport, formula 1, chess, films, travelling and computer games, but mostly I just like talking and interacting with other people on almost any topic.

Juan Carlos Rocha Vicenty– język hiszpański

Jestem Boliwijczykiem, urodziłem się w Boliwii i tam spędziłem większość życia. Moja rodzina jest zakorzeniona w dwóch kulturach indiańskich: Quechua i Aymara. Pochodzę z Cochabamby, choć mieszkałem zarówno w odległych górach Potosi, jak i w stolicy konstytucjonalnej Boliwii – Sucre i stolicy politycznej – La Paz oraz w części tropikalnej Trinidadu.

Jestem prawnikiem, ale też interesuję się wszystkim, co dotyczy kultury boliwijskiej. W naszej krwi płynie zamiłowanie do tańca i muzyki. Kultywujemy tańce regionalne i typową dla nas muzykę. Uwielbiam tańczyć takie tańce jak: tinkus, cueca, morenada, ale również salsę i bachatę. Gram na gitarze i charango.

Obecnie mieszkam w Polsce i tu odkryłem swoją nową pasję, jaką jest uczenie. Najbardziej w uczeniu lubię spotkanie z drugim człowiekiem i możliwość rozmowy.

Grzegorz Strzelczyk – język angielski

Wielbiciel wędrówek górskich i nizinnych, miłośnik literatury o ekstremalnych wyczynach, propagator pereł tekstów piosenki polskiej, tłumacz artykułów naukowych z dziedziny historii, mikrobiologii, farmacji i stomatologii.  Pasjonat języka angielskiego, od ćwierć wieku dzielący się z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi zamiłowaniem do mowy Szekspira. Naśladowca wymowy amerykańskiej mimo fascynacji fonetyką brytyjską, przekonany, że nie istnieje jakakolwiek „jedynie słuszna” odmiana języka angielskiego poza komunikatywną. Wymagający, konsekwentny, cierpliwy, budujący bardzo dobre relacje z uczniami niezależnie od ich wieku i predyspozycji językowych.

Barbara Szejnfeld – język angielski, zajęcia artystyczne, edukacja dla bezpieczeństwa

Uczę przede wszystkim języka angielskiego, który jest moją pasją, odkąd byłam jeszcze dzieckiem. Szczególnie bliskie mojemu sercu są: literaturoznawstwo i historia języka. Uwielbiam zgłębianie języka angielskiego i kultury krajów anglojęzycznych poprzez czytanie książek i obcowanie z popkulturą, dlatego w przeszłości prowadziłam koła literackie i filmowe, co mam nadzieję kontynuować w liceum. Moją drugą wielką miłością jest sztuka. Prowadzę warsztaty i projekty artystyczne, a w szczególności interesuję się historią mody i kostiumografią. Jestem również nauczycielem edukacji dla bezpieczeństwa i największy nacisk staram się zawsze kłaść na pierwszą pomoc oraz jak najwięcej zajęć praktycznych.