Aktualności
Mistrzostwa Polski Debat Oksfordzkich „Musketeers of Words”
Mistrzostwa Polski Debat Oksfordzkich "Musketeers of Words"
3rd place at Musketeers of Words - Polish Oxford Debate Championships in English
W dniach 14–15 marca 2025 roku dwie drużyny z naszej szkoły wzięły udział w Mistrzostwach Polski Debat Oksfordzkich Musketeers of Words, które odbyły się w Bydgoszczy. W wydarzeniu uczestniczyły zespoły z całej Polski oraz drużyny zagraniczne, w tym z naszej partnerskiej szkoły Hebbelschule Kiel.
Naszą szkołę reprezentowały:
- Drużyna 1: Olga Konecka (3A), Gabrielle Wałęsa (3A), Georgii Stepanov (4D), Michał Pomianowicz-Bartkowiak (3A)
- Drużyna 2: Otylia Sobkowiak (3D), Magda Psik (2I), Pola Bieniecka (3D), Zofia Kraszewska (3E)
Obie drużyny z powodzeniem przeszły fazę grupową, a w ćwierćfinałach zmierzyły się z zespołami z Kilonii, z którymi współpracujemy w ramach projektu eTwinning, koordynowanego przez pana Fabiana Kropidłowskiego. Projekt realizowany w programie Erasmus+ polega na regularnych debatach online z uczniami z Niemiec.
Podczas wizyty w Bydgoszczy uczniowie mieli okazję poznać się osobiście, wymienić doświadczeniami oraz zaplanować stworzenie wspólnego e-magazynu na temat efektywnego debatowania.
Drużyna nr 1 wywalczyła 3. miejsce w ogólnopolskim finale, a Pola Bieniecka zdobyła tytuł "Best Yapper". Wraz ze szkołą z Kilonii otrzymaliśmy również nagrodę specjalną w kategorii „Best Friends”.
Dziękujemy Radzie Rodziców za sfinansowanie przejazdu i noclegu, panu Piotrowi Matuskiemu za wsparcie merytoryczne oraz panu Fabianowi Kropidłowskiemu za organizację wyjazdu i opiekę.
Galeria:









Awans w Poznańskiej Lidze Debat
Awans w Poznańskiej Lidze Debat
W piątek, 28 marca br. na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu miały miejsce rozgrywki piątej, ostatniej już, rundy fazy grupowej Poznańskiej Ligi Debat. Reprezentacja naszej szkoły (w składzie: Otylia Sobkowiak, Anastazja Jarmuż, Pola Bieniecka i Pola Witkowska) w pięknym stylu wygrała starcie z reprezentacją I LO w Poznaniu, skutecznie obalając tezę: "Prywatyzacja sektora edukacyjnego w Polsce przyniesie więcej szkód, niż korzyści".
Dziewczęta kończą tym samym fazę grupową Turnieju na czwartej pozycji spośród wszystkich szkół uczestniczących, mając na koncie wygrane cztery z pięciu debat. Drużynie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w fazie pucharowej!
Za przygotowanie uczniów odpowiada p. Piotr Matuski.


Projekt społeczny „NIE.ZANIECZYSZCZALNI”
Projekt społeczny "NIE.ZANIECZYSZCZALNI"
W ramach olimpiady z przedsiębiorczości "Zwolnieni z teorii" uczennice naszego liceum – Gabriela Szymańska z klasy 3E, Polina Ostapenko i Milena Tretiakov z klasy 2F – wraz z uczennicą z Warszawy, Amelią, oraz z Pilzna, Emilią, prowadzą projekt społeczny zwany "Nie.Zanieczyszczalni", objęty patronatem fundacji Veolia. Projekt skupia się na poszerzaniu wiedzy na temat zmian klimatycznych i zagadnień ściśle z tym związanych.
Nasz cel
Dlatego...
Jak wygląda realizacja naszego projektu?
Główna część naszej działalności odbywa się w mediach społecznościowych, gdzie staramy się poszerzać świadomość ludzi poprzez różnorodne posty oraz filmiki. W ten sposób przekazujemy informacje dotyczące stanu środowiska w Polsce i na świecie, omawiamy różne tematy – nie tylko ogólnikowo, ale także zagłębiając się w konkretne zagadnienia, np. oceany. Poruszamy również temat fast fashion i różnych rodzajów działalności ludzkiej oraz ich wpływu na naszą planetę.
W celach edukacyjnych w marcu przeprowadziłyśmy warsztaty w szkołach podstawowych nr 45, 62, 12 i 87 w Poznaniu oraz nr 2 w Luboniu dla klas 6, 7 i 8. Tematem tych warsztatów była zmiana klimatu oraz jej wpływ na zbiorniki wodne. Dodatkowo poruszyłyśmy temat przemysłu odzieżowego. Chciałyśmy pokazać, jak wiele zależy od naszych codziennych wyborów i w jaki sposób możemy pomóc środowisku.
Poprzez eksperymenty przedstawiłyśmy poszczególne procesy, o których opowiadałyśmy, m.in.:
- zakwaszenie oceanów,
- pochłanianie promieniowania długofalowego przez CO₂,
- różnicę między barwnikami naturalnymi i sztucznymi oraz ich wpływ na środowisko.
Pod koniec warsztatów młodzi słuchacze mogli otrzymać naklejki przedstawiające zagrożone wyginięciem zwierzęta morskie.
Jak można nas wesprzeć?
Jeżeli jesteś zainteresowany tematem i chcesz dowiedzieć się więcej, możesz odwiedzić naszego Instagrama, Facebooka lub TikToka, gdzie poruszamy różne tematy i dzielimy się ciekawostkami.
Jednym z kluczowych działań, które mogą przyczynić się do pozytywnej zmiany, jest dzielenie się wiedzą ze znajomymi lub rodziną – bo w grupie jest siła! Jeśli chcesz nas zaobserwować i oznaczać nas przy udostępnianiu treści, będziemy bardzo wdzięczne. To świetna pomoc w poszerzaniu naszych zasięgów!
Tu nas znajdziecie:

















Projekt (alone)together
Projekt (alone)together
Sześć uczennic naszej szkoły z klas trzecich, w ramach olimpiady "Zwolnieni z Teorii", od października tworzy projekt (alone)together. Celem projektu jest poszerzanie świadomości społeczeństwa na temat samotności.
W ramach projektu prowadzony jest Instagram (@alonetogether.project), na którym pojawia się wiele treści związanych z samotnością oraz różne dane i statystyki. Dodatkowo uczennice tworzą własny podcast, w którym poruszają ww. problem, ale z perspektyw osób takich jak neurolog czy psychoterapeuta. Autorki projektu miały również okazję wziąć udział w audycji w Radiu Poznań, gdzie opowiadały m.in. o pomyśle na projekt oraz o różnicach między samotnością a osamotnieniem czy ,,modzie” na pomoc seniorom.
Jednym z najważniejszych działań była akcja coffeetogether, która zachęcała do wyjścia z domu i spotkania na kawę.
Aby zapoznać się z działaniami projektu zapraszamy na Instagrama, TikToka, Facebooka i Spotify, gdzie znajdziecie projekt pod nazwą alonetogether.project.
Konferencja Tech of Tomorrow 2025
Konferencja Tech of Tomorrow 2025
To naprawdę fantastyczna wiadomość!
W ubiegłym tygodniu uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konferencji Tech of Tomorrow 2025. Była to nagroda za 3. miejsce zajęte w konkursie Innovators of Tomorrow, a głównym wyróżnieniem był pitch na scenie konferencji. Nasza drużyna spisała się świetnie, zajmując 1. miejsce w konkursie projektów! Jest to olbrzymi sukces, gwarantujący udział w Young InCredibles Sebastiana Kulczyka.
Mtiri Bassem, Marcelina Wnuk, Zuzanna Śledzińska, Eliza Wewiór oraz Zofia Dzieciątkowska zaprezentowali swój szkolny projekt aplikacji Helpy, która wspiera i dba o nasze zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie w życiu codziennym . Opiekunem projektu jest Dominik Dziapa.
InCredibles Sebastiana Kulczyka to największy w Polsce program mentoringowy dla startupów, który wspiera uczniów szkół średnich w rozwoju pomysłów i nabywaniu kluczowych umiejętności biznesowych. W ramach programu uczniowie otrzymają:
- konsultacje z funduszem venture capital,
- opiekę coacha,
- udział we wszystkich grupowych warsztatach dla InCredibles,
- udział online we wszystkich konferencjach i wydarzeniach partnerskich InCredibles.
Czekamy z niecierpliwością na dalsze losy naszej drużyny - mają przed sobą wielką przyszłość!








Warsztaty chemiczne na Wydziale Technologii Chemicznej Politechniki Poznańskiej
Warsztaty chemiczne na Wydziale Technologii Chemicznej Politechniki Poznańskiej
13 lutego klasa 2C wzięła udział w warsztatach chemicznych na Wydziale Technologii Chemicznej Politechniki Poznańskiej. Uczniowie mieli okazję przypomnieć sobie metody rozdziału mieszanin, przybliżyć zasadę działania sztucznej nerki czy metodę miareczkowania. Ponadto, wykonali gąbki termoizolacyjne i inne materiały polimeryczne, otaczające nas na co dzień.







Projekt Chemia jest EPICka
Projekt "Chemia jest EPICka"
19 lutego klasa 2C zgłębiła tajniki pierwiastków bloku S i odkryła ich ślady w życiu codziennym. Wykład, połączony z pokazem wybuchowych doświadczeń, odbył się na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w ramach projektu "Chemia jest EPICka". Był on okazją do przypomnienia różnic w charakterystyce pierwiastków chemicznych, ale także przybliżenia zasady działania poduszki powietrznej.



Pierwszy Dzień Wiosny pełen pasji i inspiracji
Pierwszy Dzień Wiosny pełen pasji i inspiracji
🇵🇱 Z okazji Pierwszego Dnia Wiosny w naszej szkole odbyło się niezwykłe wydarzenie. Tego dnia nie było tradycyjnych lekcji – zamiast tego nauczyciele dzielili się z uczniami swoimi pasjami i zainteresowaniami.
Pan Jarosław Bruch, którego pasją są psychologia i gry komputerowe, poprowadził zajęcia „Projekt gry z punktu dewelopera”. Wspólnie z uczniami analizował mechanizmy gier, które angażują graczy, omówił psychologiczne aspekty projektowania oraz ich wpływ na uzależnienie, zdrowie i naukę. Przykłady czerpano z gier komputerowych, planszowych i karcianych.
Pani Joanna Radziejowska wprowadziła swoich uczniów w świat rękodzieła – uczyła podstaw szydełkowania oraz szycia na maszynie. Pan Juan-Carlos Rocha-Vicenty przybliżył uczniom kulturę swojej ojczyzny, Boliwii, opowiadając o jej tradycjach i zwyczajach. Z kolei pan Grzegorz Strzelczyk udowodnił, że hula hoop to nie tylko zabawa, ale także świetna forma aktywności fizycznej.
To wyjątkowy dzień pokazał, że nauka może przybierać różne formy, a pasje nauczycieli mogą stać się inspiracją dla uczniów. Czekamy na kolejne edycje takiego świętowania!
🇬🇧 The First Day of Spring Full of Passion and Inspiration
To celebrate the First Day of Spring, our school organized a special event. On this day, there were no traditional lessons – instead, teachers shared their passions and interests with students.
Mr. Jarosław Bruch, whose passions include psychology and video games, led a session titled "Game Design from a Developer’s Perspective." Together with the students, he analyzed game mechanics that keep players engaged, discussed the psychological aspects of game design, and explored their impact on addiction, health, and scientific discoveries. Examples were drawn from video games, board games, and card games.
Ms. Joanna Radziejowska introduced her students to the world of handicrafts, teaching them the basics of crocheting and sewing with a machine. Mr. Juan-Carlos Rocha-Vicenty gave students insight into the culture of his homeland, Bolivia, by sharing its traditions and customs. Meanwhile, Mr. Grzegorz Strzelczyk showed that hula hooping is not just a fun activity but also a great form of exercise.
This unique day proved that learning can take many forms and that teachers' passions can become a source of inspiration for students. We look forward to more events like this in the future!
Koncert wiosenny w ostatni dzień zimy

- „Sunshine State Of Mind” Sara James: Pola Śledzińska 1B, Zofia Durska 2E (gitara), Iga Ratajczak 1C (gitara elektryczna), Lena Giefing 1C (pianino), Leon Szałwia 2D (perkusja),
- „Die with a smile” Bruno Mars i Lady Gaga: Pola Śledzińska 1B i Aleksander Otto-Luśtan 1B, Zofia Durska 2E (gitara), Lena Giefing 1C (pianino), Leon Szałwia 2D (perkusja),
- „Purple Rain” Prince: Pola Jezierska 1B, Maja Mąderek 2C (gitara), Helena Rogozińska 1C (gitara), Leon Szałwia 2D (gitara basowa), Antoni Cieślak 4D (perkusja),
- „Wildflower” Billie Eilish: Maria Pietrasik 1B, Tamara Streńska 1B (pianino), Maja Mąderek 2C (gitara akustyczna), Michał Pomianowicz-Bartkowiak 3A (perkusja),
- „Boję się o Ciebie” Kaśka Sochacka i Vito Bambino: Maria Pietrasik 1B i Gabriela Łątkowska 1C, Tamara Streńska 1B (panino), Zofia Durska 2E (gitara elektryczna), Natasza Gaca 3C (perkusja),
- ,,Take Me to Church" Hozier: Gabriela Łątkowska 1C, Lena Giefing 1C (pianino), Klara Idzior 1C (gitara elektryczna), Helena Rogozińska 1C (gitara basowa), Natasza Gaca 3C (perkusja),
- „Pink Pony Club” Chappell Roan: Zofia Łyszczak 1B, Aleksander Głuchowski 1A (pianino), Klara Idzior 1C (gitara basowa), Helena Rogozińska 1C (gitara elektryczna), Leon Szałwia 2D (perkusja),
- „Hot To Go” Chappell Roan: Zofia Łyszczak 1B i Pola Śledzińska 1B, Aleksander Głuchowski 1A (pianino), Klara Idzior 1C (gitara basowa), Helena Rogozińska 1C (gitara elektryczna), Leon Szałwia 2D (perkusja),
- „Adderall” Slipknot: Julia Konieczna 1C (wokal), Iga Ratajczak 1C (pianino), Helena Rogozińska 1C (gitara elektryczna), Klara Idzior 1C (gitara elektryczna), Leon Szałwia 2D (gitara basowa),
„Take Five” Dave Brubeck: Tamara Streńska 1B (pianino), Marek Pauszek 1D (trąbka), Michał Pomianowicz-Bartkowiak 3A (perkusja),
10 minut przerwy
- „In Bloom” Nirvana: Aleksander Otto-Luśtan 1B, Iwo Łyszczak 1D (gitara elektryczna), Antoni Cieślak 4D (gitara elektryczna), Leon Szałwia 2D (gitara basowa), Michał Pomianowicz-Bartkowiak 3A (perkusja),
- „Black Hole Sun” Soundgarden: Aleksander Otto-Luśtan 1B, Bartłomiej Giefing 3A (pianino), Iwo Łyszczak 1D (gitara elektryczna), Antoni Cieślak 4D (gitara elektryczna), Leon Szałwia 2D (gitara basowa), Michał Pomianowicz-Bartkowiak 3A (perkusja),
- „Ode to my family" The Cranberies: Lidia Kruczyńska 2D i Hanna Dudziak 2H), Alicja Wyrwał 2C (gitara elektryczna), Bartłomiej Giefing 3A (pianino)
- „Nothing Compares 2U" Sinéad O'Connor: Hanna Dudziak 2H (wokal & pianino),
- „Fallin” Alicia Keys: Lena Jóźwiak 3A , Pola Jezierska 1B (chórki), Emilia Przybylska 2E (pianino), Michał Pomianowcz-Bartkowiak 3A (perkusja),
- „I love you I'm sorry" Gracie Abrams: Lena Jóźwiak 3A, Emilia Przybylska 2E (pianino), Maja Mąderek 2C (gitara akustyczna), Michał Pomianowcz-Bartkowiak 3A (perkusja),
- „What was I made for" Billie Eilish: Lena Jóźwiak 3A, Maja Mąderek 2C (gitara akustyczna),
- "Flawed" Lena Jóźwiak: Lena Jóźwiak 3A (wokal & pianino),
- „Not” Big Thief: Urszula Mankiewicz 4B, Marianna Ławrynowicz 4B (chórki), Weronika Juszczyk 2A (gitara elektryczna), Stanisław Resztak 2D (gitara basowa), Michał Pomianowicz-Bartkowiak 3A (perkusja),
- „Chit Chat” Beach Weather: Maria Dąbrowska 4B, Weronika Juszczyk 2A (gitara elektryczna), Alicja Wyrwał 2C (gitara elektryczna), Stanisław Resztak 2D (gitara basowa), Natasza Gaca 3C (perkusja),
Zebrania z rodzicami klas IV i konsultacje dla rodziców klas I. – III.
W poniedziałek 17 marca odbędą się zebrania z rodzicami klas IV, a także konsultacje dla rodziców klas I-III. Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem.