22 listopada 2024 roku w przestrzeniach Muzeum Gazowni Warszawskiej odbyło się spotkanie inauguracyjne programu „Inżynierowie Przyszłości” Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza na którym uczestniczył nasz uczeń – finalista rozpoczętej II edycji – Georgii Stepanov wraz z opiekunem projektu dr Jadwigą Pyziak.
Wydarzenie zgromadziło ponad 120 gości, w tym laureatów konkursu kwalifikacyjnego, ich opiekunów, specjalistów oraz przedstawicieli branży technologicznej. Program „Inżynierowie Przyszłości” to inicjatywa mająca na celu wspieranie uczniów szkół ponadpodstawowych w rozwijaniu kompetencji z zakresu nauk ścisłych i inżynierii, promowanie innowacyjności oraz integrację środowiska edukacyjnego z przedstawicielami przemysłu.
Uczestnicy wydarzenia, które poprowadziła Natalia Osica, mieli okazję poznać się wzajemnie, nawiązać kontakty i wymienić się pomysłami. Inauguracja rozpoczęła się od powitania przez organizatorów oraz krótkiego wystąpienia Kingi Szewczyk – prezes Fundacji PGNiG, która podkreśliła znaczenie inwestowania w młode talenty oraz rolę programu w budowaniu zrównoważonej przyszłości Polski.
W dalszej części spotkania do rozwoju i wyboru ścieżki zawodowej związanej z grupą ORLEN S.A. zachęcał Mateusz Kleszcz z działu Strategicznych Projektów Badawczo-Rozwojowych ORLEN S.A. Dr inż. Anna Mietlarek-Kropidłowska, w swoim wystąpieniu, z kolei zaprezentowała uczestnikom swoisty niezbędnik uczestnika programu, w którym opowiedziała o najważniejszych elementach programu i nowościach w 2 edycji.
Podczas spotkania uczestniczy uczestniczyli w warsztatach interaktywnych, które umożliwiły uczestnikom rozwinięcie umiejętności praktycznych, autoprezentacji i kreatywnego myślenia.
Uczestnicy wydarzenia wzięli udział w warsztatach z twórcami serwisu popularnonaukowego Crazy Nauka: Aleksandrą i Piotrem Stanisławskimi, którzy podczas warsztatu: „Trudne wystąpienia publiczne, czyli jak zamienić wyzwania w atuty” podsunęli uczestnikom wiele pożytecznych rad i wskazówek.
Dr inż. Anna Plis i Mateusz Kleszcz poprowadzili warsztaty, w trakcie których młodzi adepci świata B+R mogli na konkretnych przykładach zobaczyć jak wygląda świat badań i czym powinien charakteryzować się „dobry” projekt. Katarzyna Piętowska-Witek poprowadziła ciekawe warsztaty z komunikacji wizualnej. Piotr Pysiak pokazywał z kolei młodzieży, jak – w ciekawy sposób – rozpocząć swoje wystąpienie. Dr inż. Damian Rosiak z kolei prowadził zajęcia z autoprezentacji, podczas których uczniowie próbowali znaleźć receptę na „dobrą prezentację”.




