W obecnym roku szkolnym dwie grupy języka angielskiego z klasy 2b i 2d realizowały projekt TED-Ed Student Talks stworzony przez znaną amerykańską organizację TED Conferences z myślą o szkołach na całym świecie.

Celem projektu było stworzenie przez każdego uczestniczącego w projekcie ucznia nagrania przemowy, tzw. TED-a, w którym, zgodnie z ideą ”Ideas worth spreading”, uczniowie dzielili się ze światem tym, co ich inspiruje, fascynuje, czy tym, co chcieliby na świecie zmienić.

Przygotowanie wystąpień zajęło nam kilka miesięcy, podczas których na wspólnych lekcjach usilnie pracowaliśmy krok po kroku nad efektem końcowym w oparciu o materiały projektowe i obejrzane TED-y.

Rezultat można zobaczyć, poniżej przedstawiamy dwa TED-y nagrane przez naszych uczniów – Juliannę Stróżyńską i Jakuba Kryma z 2d:

 

To, jakie umiejętności nabyliśmy podczas projektu, najlepiej oddadzą wypowiedzi uczestników:

„I think it can help overcome the fear of public speaking and also it forces you to think creatively and dive more into things you’re passionate about”.

„It develops your English level in general, can teach you how to relieve stress”.

„It’s an interesting experience that can help you test yourself”.

„No matter who you are, you can always find a message to spread”.

„I’ve definitely got a bit more confident when it comes to giving a speech, which was in fact my biggest concern.”

„I learnt criteria of constructive feedback”.

„It taught me how to plan my work”.

„Creating a more elaborate speech, knowing what captures the audience and what to focus on while speaking”.

„It is a challenge worth taking up”.

Z podziękowaniem za udział i uczuciem dumy z moich uczniów, którzy podjęli wyzwanie,

Izabela Wójcik-Głowacka

Posted in Aktualności, Patronacki Profil Politechniczny.